امام خمینی(ره) و سیاست تبلیغات در جنگ
نوع مقاله: علمی پژوهشی
مولفان: خلیل بهرامی قصرچمی، اکبر پژوهان
چکیده: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی به شکلهای گوناگون، به مقابله با ملت ایران پرداخت. از آن جمله، تحمیل جنگ هشت ساله عراق علیه ایران، و پشتیبانی کامل نظامی و تبلیغاتی از رژیم بعثی عراق بود. رهبر کبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در طول دوران دفاع مقدس، با هوشیاری کامل، در مقابله با تبلیغات وسیع و پرحجم دشمن، مواضع اندیشمندانه و سنجیده ای اتخاذ فرمودند که بررسی و دقت نظر علمی آن، همانند دیگر موضوعات به جا مانده از آن رهبر یگانه، ضروری به نظر می رسد. ما در این مقاله به موارد مدیریت تبلیغات جنگ، به عنوان یک عنصر مهم، که از «استراتژی بزرگ» هر کشوری در زمان جنگ محسوب می شود و برخی صاحبنظران تبلیغات، جنگ را تار و پود تاکتیک، لجستیک و استراتژی نظامی نامیده اند، پرداخته ایم و اثبات کرده ایم که بدون یک مدیریت موفق تبلیغات جنگ، فرماندهی جنگ، قادر به هدایت و رهبری و اداره امور جنگی نخواهد بود.
کلمات کلیدی: امام خمینی (ره)، تبلیغات جنگ، مدیریت تبلیغات جنگ، استراتژی، امنیت تبلیغات، مقابله باتهاجم تبلیغاتی
فصلنامه مطالعات افکار عمومی، شماره 10، تابستان 1393، ص 159